We zijn al twee dagen compleet :) - Reisverslag uit Peking, China van Els - WaarBenJij.nu We zijn al twee dagen compleet :) - Reisverslag uit Peking, China van Els - WaarBenJij.nu

We zijn al twee dagen compleet :)

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

08 Januari 2014 | China, Peking

Hoi allemaal


We zijn inmiddels al weer twee-en-een-halve dag compleet als gezinnetje! Het gaat heel goed hier en we genieten volop.


Gisteren de laatste handtekeningen gezet inclusief vingerafdrukken van mij en handafdrukje van de kleine jongen. Het afscheidsmoment met de verzorgsters die zijn hele leven voor hem hebben gezorgd viel erg mee: zij hadden het er moeilijker mee dan hij; natuurlijk was het best even lastig, maar na het zwaaien kwam hij meteen weer naar mamma en Josli toe :).



's Middags hebben we het rustig aangedaan, althans, zo lijkt het: het enige wat we namelijk gingen doen waren boodschappen in de WallMart hier 10 minuten vandaan. Maar inmiddels zijn we hier een soort plaatselijke bezienswaardigheid geworden: we worden continu aangestaard, aangesproken, aangeraakt..... Josli is inmiddels zovaak gefotografeerd dat hij er van overtuigd is dat hij veel fans heeft en erg beroemd is. Het verbaast me dat er nog geen camera's zijn gekomen om er een nieuwsitem over te maken voor het achtuurjournaal (waarschijnlijk ook nog het item waarmee dan geopend wordt).



Maar hoewel voor Nederlandse begrippen er eigenlijk grenzen worden overschreden voelt dat niet als zodanig: de Chinezen zijn zo vriendelijk en oprecht belangstellend dat het niet echt vervelend voelt. en Josli laat zijn nieuwe bestaan als idool makkelijk over zich heen gaan...... gaat straks nog naast zijn moonbootsjes lopen. De kleine M lijkt het niet eens op te vallen, die is vooral bezig met om zich heen kijken en alle nieuwe indrukken in zich op te nemen.



Goh, wat ben trots op mijn twee boys: Josli ontpopt zich als een echte grote broer, heeft M. vanavond geholpen met in bad doen, wilde perse zijn broertje wassen, afdrogen en de tandjes poetsen. Twee van de drie dingen heb ik aan hem overgelaten, eentje niet (jullie mogen zelf invullen welke (zware) taak ik op me heb genomen :)). en M. past zich aan, niet altijd zonder slag of stoot, maar dat vind ik alleen maar een heel goed teken. Vanavond heeft hij voor het eerst mij spontaan opgezocht, tegen me aan gaan liggen en heerlijk in slaap gevallen. We doen high fives, hij schatert als ik hem kietel (gisteren duwde hij mij nog weg) en vindt het geweldig om Josli na te doen (Josli kan bijvoorbeeld de split, beentje helemaal uit elkaar, jeweetwel en deed dat plotseling vanmorgen in een volle ontbijtzaal voor ik er erg in had en ja hoor, meneer M stond er direct naast om hetzelfde te doen; hij haalde de split dan wel niet, maar wel de aandacht van heel veel ontbijtende Chinezen.....


vanmorgen stond een tripje naar de beroemde Sophia Kathedraal op het programma, een oud Russisch orthodox bouwwerk dat ooit een bouwval was maar inmiddels een toeristische trekpleister is geworden. Nou, dat was dus te merken want je kon binnen ongeveer over de hoofden lopen. Josli vond het geweldig, hij vindt geschiedenis en musea altijd erg leuk. Helaas kon ik nu zijn vragen niet beantwoorden, want mijn Chinees is niet eens slecht, het is er gewoon niet. Josli nam daar natuurlijk geen genoegen mee, dus de gids werd om verdere uitleg gevraagd, inclusief de namen die op het bord stonden vermeld (donatie voor de renovatie, wel erg interessant natuurlijk om te weten:).

Na een paar rustige uurtjes thuis zijn we ´s middags naar Polarland gegaan waar we mooie vissen, pinguins en ijsberen hebben gezien. Dit was voornamelijk om ook Josli een plezier te doen, die wilde er al vanaf dag 1 naar toe door de levensgrote reclame borden die overal langs de weg staan. En het is indoor en met deze kou kan ik eigenlijk niet met de kleine M. naar buiten. Het was erg leuk!!! wel spannend voor M. omdat het erg druk was, maar alles prima verlopen.

Eigenlijk willen we nog heel graag naar het ijsfestival om de sculpturen te zien, maar met deze temperaturen weet ik het nog niet; vanmorgen waren de ogen (ja; de oGen) van Josli bevroren (naar eigen zeggen hoor, mij was het niet opgevallen), mijn benen en billen bevroren en M; nou ja, die klaagt niet, maar die heeft het vast ook erg koud gehad. Om nou in die kou buiten rond te lopen, ik weet gewoon nog niet of het niet te koud is voor de jongens. Denk ik vannacht nog over na.


Gelukkig zie je overal in de stad al ijs en sneeuw sculpturen, zo ook bij de ingang van Polarland

We hebben het hier echt erg naar de zin. Ik merk dat ik me helemaal thuis voel hier in H. en in China. Ik vind het ook jammer om zaterdag weer naar Beijing te gaan omdat we het hier zo fijn hebben! Maar daar wachten weer mooie andere belevenissen en natuurlijk het vliegtuig dat ons als gezinnetje naar huis zal brengen....... ;)

tot gauw,



liefs Els, Josli en de kleine M





  • 08 Januari 2014 - 19:27

    Anita Geuze:

    Zo bijzonder!!Geniet van je 2 prachtige kindjes!!Veel geluk en liefs van ons allen

  • 08 Januari 2014 - 20:48

    Jacco & Monique Henzen:

    Geweldig. Gefeliciteerd en geniet nog even van het mooie China samen!

  • 09 Januari 2014 - 04:59

    Marth:

    Ik heb natuurlijk nog meer berichtjes ontvangen dan hier staan en ik word er echt helemaal blij van. Mijn idee is dat het erg goed gaat. Natuurlijk ben ik trots op alledrie, maar Josli wil ik in het bijzonder noemen. Hij is lief en zorgzaam en een waardige hulp voor Els bij alles wat ze doen. Fantastisch!

  • 09 Januari 2014 - 06:53

    Linda Mook:

    Wat een mooie berichten over jullie gezin! Geniet van elkaar en hou elkaar maar warm met liefde van het weer moet je het niet hebben ;-)

  • 09 Januari 2014 - 10:15

    Miranda Uittenbogaard:

    Leuk om te lezen hoe het allemaal gaat in China, het klinkt igg hartstikke goed.
    Veel plezier nog daar met zijn drietjes.
    Groetjes Miranda

  • 09 Januari 2014 - 16:54

    Rosalinda Pelser:

    Wat een rijkdom 2 zonen en wat kan jij het toch allemaal mooi beschrijven , ik kan door zo van genieten.
    Heel veel plezier nog aankomende dagen en wij genieten nog eventjes mee:)

    Groetjes Rosalinda Pelser

  • 09 Januari 2014 - 22:07

    Martha:

    Hoi Els en haar beide mannen,

    Wat een feestje daar in het verre China! Geweldig voor jullie om dit mannetje eindelijk live and kicking mee te maken en tegen je aan te drukken.
    Geniet ervan met jullie 3en.
    Warme groetjes
    Martha

  • 10 Januari 2014 - 10:47

    Anke En Manaïka:

    Mooie verhalen en geweldige foto's. Voor Josli niet alleen een broertje erbij, maar ook nog eens een beetje rondkijken in een voor hem nieuw land. Fijn dat alles zo goed gaat! Veel plezier met z'n drietjes!
    Liefs Anke en Manaïka

  • 10 Januari 2014 - 10:47

    Anke En Manaïka:

    Mooie verhalen en geweldige foto's. Voor Josli niet alleen een broertje erbij, maar ook nog eens een beetje rondkijken in een voor hem nieuw land. Fijn dat alles zo goed gaat! Veel plezier met z'n drietjes!
    Liefs Anke en Manaïka

  • 10 Januari 2014 - 20:18

    Miranda Hazeveld:

    Wat een rijkdom! Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Adoptiereis: samen met Josli gaan we de kleine M ophalen!

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 11156

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 22 Januari 2014

We gaan de kleine M ophalen!

Landen bezocht: