Onze laatste volle dag in China - Reisverslag uit Peking, China van Els - WaarBenJij.nu Onze laatste volle dag in China - Reisverslag uit Peking, China van Els - WaarBenJij.nu

Onze laatste volle dag in China

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

20 Januari 2014 | China, Peking

Hoi allemaal,


Na ruim twee lange weken die toch ook weer voorbij zijn gevlogen hebben we vandaag dan echt onze laatste volle dag in het geboortland van Mees gehad. Een vreemd gevoel, wilde het liefst vorige week al meteen vanuit Harbin met de twee boys door naar huis, maar nu, zo vlak voor vertrek, overvalt me ook een gevoel van weemoed, een gevoel van spijt dat het er alweer op zit... Ik wil heel graag naar huis maar vind het ook lastig om China en alle bijzondere mensen die we hebben ontmoet achter te laten. En hoe ingrijpend zal het voor de kleine jongen zijn, nu waren wij welliswaar "vreemd" maar de omgeving was nog zo vertrouwd voor hem. Maar zoals ik heb leren kennen de afgelopen twee weken denk ik dat hij het goed aan zal kunnen, het is een bijzonder sterk, veer- en wilskrachtig kereltje!!


Vandaag hebben we het zomerpaleis bezocht (net buiten Beijing) en dat was zeer de moeite waard. We hadden prachtig weer, de smog was mooi opgetrokken en we hebben de hele dag zonnig weer gehad. Het was wel wat frisjes door de wind maar uit de wind in de zon was het echt heerlijk. Prachtige vergezichten gezien, indrukwekkende gebouwen, mooie natuur. Kortom een zeer geslaagde dag!!

het complex (paleizen, gebouwen, tuinen) ligt aan het kunstmatige Kunningmeer. In de verte zag je de bergen rondom Beijing en het werkelijk prachtig!! Her en der dreven nog behoorlijke ijsschotsen wat het nog indrukwekkender maakte!


Al verder lopend kwamen we bij een zeer indrukwekkend bouwwerk (hetgeen je op de eerdere foto's ook al zag, in de heuvels), de toren van de Boedistische Wierook (het blijven allemaal erg bijzondere namen). Volgens mij "het beeld" dat mensen associeren met het Zomerpaleis, dus Josli en ik waren er al snel uit: we wilden ernaar toe klauteren. Niet erg handig met buggy dus die hebben we maar even ergens achtergelaten.

Best lastig hoor, lange en later erg steile trappen en een kleine peuter die precies weer wat hij wil, of beter gezegd wat hij niet wil:

"ik wil niet gedragen of geholpen worden...... ik kan het allemaal prima alleen...) Ofwel: Mees wil alles alleen doen en ik vond het doodeng, liep direct achter hem om hem tegen te kunnen houden bij een eventuele val..... gelukkig is alles goed gegaan en ben ik op de terugweg door een aardige USA-dame geholpen om weer veilig met Meesje beneden te komen, echt, serieus doodeng!!

alles is goed gegaan :)

tot morgen

liefs Els, Josli en Mees

-> voor de weet: ik zal morgen vlak voor vertrek uit China de foto's van Meesje plaatsen :)!!!

  • 20 Januari 2014 - 17:06

    Anita Geuze:

    Hoe bijzonder,wat hebben jullie een tijd gehad in het prachtige china..en nu weer naar Nederland....een prachtig zoontje en broertje rijker....
    Straks lekker thuis en heerlijk verder aan elkaar wennen..mocht ik niet meer tijdig reageren...alvast een goede vlucht en een geweldige start thuis!!Geniet!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Adoptiereis: samen met Josli gaan we de kleine M ophalen!

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 11141

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 22 Januari 2014

We gaan de kleine M ophalen!

Landen bezocht: